söndag 16 november 2014

Gråa hår!


Ja, visst hör det väl till att man ska bli gråare i sitt hår ju äldre man blir, men det kanske inte är så roligt som kvinna i 30 års åldern :-)
På män är det faktiskt ganska sexigt, men jag kan inte säga samma lika om kvinnor om jag ska vara helt ärlig.

Haha, ja kvinnor och vårt jäkla hår,
För idag har jag tänkt jätte mycket på hår. Och faktiskt också på utseende över lag.
Jag kan tycka att det är ledsamt att man som kvinna slutar att pyssla om sig själv för sin egen skull. Ofta skyller man faktiskt på att man kanske har blivit en mamma!! Åh inte behöver jag tänka på mitt utseende nu när jag har fått barn?? Men varför resonera så? Bara för att man har blivit en förälder innebär det inte att man måste ge upp sig själv som individen man är.

Jag är faktiskt inte bara en mamma till två pojkar, jag är Johanna också.
Dessutom så är det väl så att man fortfarande vill göra sig fin för sin partner om man har någon?
Jag skriver om detta för jag tycker själv att jag har blivit en sån person som jag nu sitter o skriver om, jag tänker inte så mycket på smink, jag anstränger mig inte för att fixa till mig, men just nu i skrivandets stund så känner jag att jag kanske borde, för min egen del. Stärka mitt eget självförtroende lite......och nej detta kom inte i samband med att jag upptäckte en helvetes massa gråa hår :-)

Nu kan jag faktiskt inte sitta kvar o skriva mer om det för jag har en massa som jag måste göra innan pojkarna kommer, men kommer förmodligen att börja skriva mer inom kort..

Kram

J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar